Президент Асоціації

Голоцван Олена Анатоліївна

Лікарська діяльність:

Лікар-психіатр (Новосибірський державний медичний університет);
Лікар-психотерапевт вищої категорії, кандидат медичних наук (Красноярський державний медичний університет; Київський інститут судової психіатрії);
Національний тренер з питань збереження сексуального та репродуктивного здоров'я населення;
Національний тренер-консультант і експерт з питань надання медико-соціальної допомоги підліткам та молоді (Клініки дружньої до молоді-КДМ);
Тренер-консультант ряду міжнародних агенцій - UNAIDS, USAID, UNICEF, UNFPA;

Автор і ведуча тренінгових програм:
  • для жінок: «Сексуальне вдосконалення», «Пробудження сексуальності»;
  • для батьків: «Дитяча та підліткова сексуальність»;
  • для медичних і соціальних працівників, для психологів і педагогів: «Психофізіологія статевої поведінки», «Особливості психологічного консультування в сексології», «Консультування з питань зміни поведінки».

Стаж роботи в психіатрії 15 років, стаж роботи в психотерапії 30 років.

Психологічна та педагогічна діяльність:

Психолог (Петербурзька Міжнародна Академія психологічних наук);
Доцент кафедри дитячих і підліткових захворювань Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П. Шупика (м. Київ);
Член правління і національний тренер Всеукраїнської Асоціації Педагогів-Тренерів;
Автор ряду посібників для лікарів, педагогів і підлітків щодо здорового способу життя і статевого виховання;
Автор і ведуча курсу удосконалення для медичних працівників: "Особливості надання медико-соціальної та психологічної допомоги підліткам та молоді";
Автор і ведуча тренінгової програми з психологічного консультування, методики тренерської роботи;

Стаж тренерської роботи - 25 років, стаж роботи у сфері психологічного консультування - 25 років; стаж викладацької роботи - 21 рік.

Про сексуальну освіту в Україні

Шановні колеги, в нашій країні настав час змінити ставлення до питань сексуальності людини в цілому і статевого виховання зокрема. Вітчизняна сексологія, як наука продовжує розвиватися, але поки, на жаль, відстає від світового рівня.

Відомо, що в багатьох європейських, американських навчальних закладах сексологія викладається як самостійна галузь знання. У нашій країні освіту фахівців, яким необхідні професійні сексологічні знання практично відсутня.

Медичні та соціальні працівники, психологи та викладачі - ось неповний перелік спеціалістів, які в своїй практичній діяльності постійно стикаються з питаннями, що стосуються проявів сексуальності. Стикаються, а надати кваліфіковану допомогу, або надати адекватну інформацію можуть далеко не завжди. 

У своїй тренерсько-викладацькій практиці я часто чую від даних фахівців безліч питань, які кажуть, з одного боку, про величезний інтерес до теми сексуальності, з іншого боку - про відсутність належних знань, а з третього боку - про безліч міфів і власних страхів.

Аналізуючи ситуацію, можу з упевненістю сказати, ЩО заважає нашим фахівцям йти в ногу зі світовою сексологічною наукою і практикою, ЩО заважає ефективному консультуванню та інформуванню. Це:
  • відсутність належних знань в області сексології;
  • відсутність певних навичок консультування клієнтів (збереження «емоційної нейтральності», робота з «еротичним перенесенням» та ін.);
  • помилкові переконання, міфи і установки фахівця по відношенню до сексуальності;
  • особисті проблеми в сексуальній сфері;
  • відсутність навичок ефективного міжособистісного спілкування.

Окремо хочу сказати про підготовку медичних працівників. У нашій країні у навчальних програмах медичних інститутів та училищ сексологія як самостійна наука не передбачена, а студенти можуть лише побічно отримати деякі знання про психофізіології статевої поведінки в рамках інших дисциплін.

Відповідно, лікарі, які закінчили вищі навчальні заклади, не вміють розпізнавати, попереджати і лікувати сексуальні порушення. Що стосується спеціалізації з сексопатології, то вона дає можливість лікарям придбати знання у сфері нормальної сексуальності, у сфері сексуальних порушень, але не дає можливості придбати базові навички психотерапевтичного супроводу таких пацієнтів.

Адже сексологія - наука міждисциплінарна! Наука, яка передбачає знання не тільки в області сексуальності людини, але також і в області психології особистості, міжособистісних відносин, в області соціалізації особистості, в області психологічної корекції можливих порушень і т.п ...

Ми живемо в цікавий час, час покоління «Z», яке виросло в епоху інформаційних технологій, в епоху інформації «без кордонів». І тим не менш, дослідження показують, що дана категорія населення - підлітки, молодь, не мають достатніх знань про особливості дорослішання, про сексуальну (статевому) поведінку. Пам'ятаю свої студентські роки в медичному інституті - як ми чекали (нам обіцяли !!!) лекцію про сексуальність людини! Як ви розумієте, ми такої лекції не дочекалися...

Хочу особливо підкреслити, що медичні та соціальні працівники, психологи і педагоги повинні вміти проводити просвітницьку діяльність серед підростаючого покоління та їхніх батьків, повинні брати активну участь у програмі статевої освіти і статевого виховання. Адже багато проблем, пов'язаних з реалізацією сексуальності дорослої людини, корінням йдуть в його минуле, в дитячо-підлітковий період, в період психічного і сексуального розвитку.

Хочу висловити особливу подяку професору В.В. Кришталю (на жаль, нині покійному) і професору Б.М. Ворнику. Вчителі з великої букви - вони допомогли мені відкрити світ сексології, дали можливість усвідомити, що грамотний фахівець завжди йде в ногу з часом і навіть дещо випереджає його! Знань багато не буває!

Асоціація докладатиме всіх зусиль, щоб сексологія в нашій країні розвивалася на рівні світових стандартів, щоб фахівців у даній галузі знань ставало більше, щоб населення мало можливість отримувати якісну, висококваліфіковану сексологічну допомогу, щоб молоде покоління українців зростало здоровими і сексуально грамотними.

Наш колектив запрошує всіх бажаючих брати активну участь у діяльності Асоціації. Будемо раді співпраці!"

З повагою - Президент АССУ Голоцван Олена Анатоліївна.