Освіта з питань збереження сексуального та репродуктивного здоров’я в Україн

Під час круглого столу було обговорено ряд питань, що мали завдання…

Під час круглого столу було обговорено ряд питань, що мали завдання:

— — виокремити недоліки існуючої в Україні системи освіти з питань збереження
— сексуального та репродуктивного здоров’я;
— — розглянути передові закордонні практики у сфері освіти з питань збереження
— сексуального та репродуктивного здоров’я;
— — визначити шляхи взаємодії державних та недержавних організацій, які працюють у
— сфері освіти з питань збереження сексуального та репродуктивного здоров’я;
Згідно даних дослідження міжнародного дослідницького проекту «Здоров’я та поведінкові орієнтації молоді»1, 36% молодих людей в Україні отримують перший досвід статевих стосунків у віці молодше 15 років, 8.1% — у віці 12 років та молодше. В Україні живуть 5500 підлітків з ВІЛ2; 123500 підлітків знаходяться у групі ризику. Під медичним наглядом в Україні у 2016 році перебувало лише 1188 ВІЛ-позитивних підлітків, інші можуть не здогадуватися про свій статус, або не можуть пройти тестування через відмову лікарів. Згідно опитування U-Report5, більшість, 55%, з 5112 респондентів вважають якість репродуктивної освіти в Україні посередньою і гірше. Крім того, 50% підлітків віком 14-17 років вказали, що подібний курс в школі їм не викладався. Фактично, в рамках шкільного курсу “Основи здоров’я” теми, пов’язані безпосередньо з безпекою статевих стосунків починають викладатися у 8-9 класах, в той час, як значна кількість учнів вже має досвід статевих контактів та ризикують інфікуватись ВІЛ. На відміну прогресивних курсів з питань сексуальної та репродуктивної освіти таких країн, як Нідерланди, Німеччина та Швеція, в Україні в програмі предмету “Основи здоров’я” є ряд недоліків:
— 1. Відсутність будь-якої інформації щодо гендерних та ЛГБТ питань.
— 2. Відсутність інформації щодо сексуального насильства
— 3. Утримання від статевих контактів пропонується як основний метод попередня
— небажаної вагітності та захисту від ВІЛ та ІПСШ
— 4. Інформація щодо тестування на ВІЛ подається стисло. Школярів не заохочують
— проходити тестування.
— 5. Через концепцію “утримання від статевих контактів до шлюбу” інформація про
— методи контрацепції надається в не достатньому обсязі.
Впровадження необхідних змін в освіті з питань сексуального та репродуктивного здоров’я може стати істотним фактором подолання епідемії ВІЛ/СНІД в Україні серед молоді. Підвищення рівня відповідальності молодих людей за власне здоров’я, інформування їх про сучасні та дієві засоби контрацепції, тестування на ВІЛ, та засоби попередня інфікування ВІЛ та інших ІПСШ може призвести до зниження кількості нових випадків інфікування ВІЛ серед молоді та допомогти виявити ВІЛ у молодих людей на більш ранніх стадіях та вчасно почати лікування. Запровадження необхідних змін може бути ускладнене спротивом релігійних, націоналістичних організацій та консервативних політиків. Досягнення поставленої мети можливе тільки за умови співпраці та взаємодопомоги зацікавлених громадських організацій, активістів та представників влади.